Nasze jachty

Empatia Polska

14-metrowa jednostka typu kecz, wyposażona w dwa maszty i cztery główne żagle – genuę, foka, grot i bezan. Łącznie mają one powierzchnię ok. 110 m2 co pozwala na szybką i wygodną żeglugę.

Empatia 60

Ekspedycyjna jednostka typu szkuner o autorskim stalowym projekcje kadłuba. Idea konstrukcji skupia się na zapewnieniu nadzwyczajnej stateczności, bezpieczeństwa i dostępności całego pokładu oraz umożliwieniu relaksu czy wykonywania zadań w trakcie żeglugi przez każdego załoganta niezależnie od jego wieku, poziomu sprawności lub umiejętności żeglarskich.

Empatia Polska

Jacht Empatia Polska jest jednostką typu kecz. Posiada dwa maszty i cztery główne żagle – genuę, foka, grot i bezan. Łącznie mają one powierzchnię ok. 110 m2 co pozwala na szybką i wygodną żeglugę. Jest to sprawdzona konstrukcja amerykańskiego projektanta jachtów oceanicznych Bruce Robertsa typu Bruce Roberts 44, w Polsce znana pod nazwą Bruceo 44. Może na nim żeglować 6 – 7 osób.

Obecnie po świecie pływa kilkaset tego typu jednostek oceanicznych, jednak jacht Empatia Polska jest jedynym takim egzemplarzem, wyposażonym w wyjątkowe udogodnienia, dzięki którym znacznie wzrósł poziom komfortu i bezpieczeństwa dla osób bez doświadczenia lub z ograniczeniami sprawności.

Cechy konstrukcji

Materiał konstrukcyjny:
Stal
Długość całkowita kadłuba:
14,20 m
Szerokość całkowita kadłuba:
3,95 m
Wyporność:
18 t
Zanurzenie:
2,15 m
Powierzchnia żagli:
110 m2
Napęd:
Silnik wysokoprężny VETUS (47,8 kW)

Na Empatii Polska testujemy nowe rozwiązania planowane do ulepszenia i wdrożenia na kolejnych jachtach. Jacht jest czarterowany przez co realizuje ideę udostępniania przez  Europa United Yachting możliwości żeglowania dla wszystkich niezależnie od wieku, poziomu sprawności czy umiejętności żeglarskich.

Opinie zadowolonych klientów, którzy skorzystali dotychczas z oferty żeglowania na jachcie Empatia Polska, można znaleźć na stronie Fundacji Empatia.

Empatia 60

Jacht Empatia 60 jest jednostką oceaniczną typu szkuner. Jego innowacyjna, autorska konstrukcja skupia się na zapewnieniu niespotykanego komfortu, bezpieczeństwa i dostępności całego pokładu oraz umożliwieniu aktywnej żeglugi przez każdego niezależnie od wieku, poziomu sprawności czy umiejętności żeglarskich.

Na jachcie żeglować od 3 do 16 osób. Nowoczesny design kładzie szczególny nacisk na zachowanie walorów estetycznych jachtu – smukła sylwetka, proporcje, przeszklona nadbudówka, wysokiej klasy materiały i wykończenie jachtu łączą ze sobą linię tradycyjnego żaglowca z nowoczesnym designem.

Cechy konstrukcji

Materiał konstrukcyjny:
Stal
Długość całkowita kadłuba:
18 m
Szerokość całkowita kadłuba:
6,05 m
Wyporność:
~ 63 t
Zanurzenie:
2,5 m
Powierzchnia żagli:
180 m2
Napęd:
Dwa silniki wysokoprężne Nanni (2x115KM)

Jednostka jest nowym jachtem, na zaawansowanym etapie budowy, zaprojektowanym i skonstruowanym od podstaw przez Europa United Yachting.

Ponadto, na jachcie możliwe będzie również zainstalowanie hybrydowego układu napędowego.

POZNAJ EMPATIĘ 60

Ożaglowanie sztakslowe – na 5 żagli tylko jeden wysoko umieszczony bom minimalizuje ryzyko uderzenia
Dwa stanowiska sterowe – jedno klasycznie na rufie, a drugie z przodu w przeszklonej nadbudówce.
Przestrzeń do swobodnego poruszania się i spędzania czasu na dziobie jachtu z osobnym wyjściem
Zachowanie proporcji konstrukcji oraz długi kil zapewniają doskonałą stateczność kursową jachtu oraz łagodzą wszelkie wychylenia
2-silnikowy napęd wraz z zestawem silników strumieniowych pozwalające na dowolne manewrowanie a nawet obrót o 360*
Opuszczana platforma kąpielowa na rufie
Przestrzenne i wygodne wnętrze z sygnalizacją dźwiękowo-świetlną w każdym pomieszczeniu, ogrzewaniem, minimalnymi progami i uchwytami.
W pełni bezpieczne, wysokie burty, wykluczenie mocowań olinowania oraz wysokich progów na pokładzie.

WNĘTRZA

Empatia Polska

Do dyspozycji członków załogi jest największe pomieszczenie na jachcie – przestronna mesa z wygodnymi kanapami i dużym stołem. Dobrze doświetlona mesa umożliwia wygodne spędzanie czasu przez wszystkich uczestników rejsu, oraz spożywanie posiłków. Mesa połączona jest z jachtową kuchnią – kambuzem. Kambuz wyposażony jest w kuchenkę z piekarnikiem, zlew, lodówkę z zamrażalnikiem, szafki kuchenne, naczynia kuchenne i stołowe.

Jednostka wyposażona jest w 7 miejsc do spania. Kabina dziobowa posiada trzy pełnowymiarowe koje. Uczestnicy rejsu mają do dyspozycji szafki z półkami, wieszaki na ubrania i bakisty na rzeczy osobiste. W kabinie na rufie znajdują się 2 koje (podwójna i jednoosobowa) oraz szafki z półkami i obszerne bakisty pod kojami w raz z łazienką rufową.

Empatia 60

Domyślnie na jachcie znajdzie się w sumie 12 koi, cztery na górnym pokładzie, cztery na dolnym pokładzie i cztery koje na rufie przeznaczone dla załogi. Pod pokładem zaplanowano przestronną mesa wypoczynkową, natomiast na górnym pokładzie obok kuchni przestronna i wygodna mesa jadalna. Przeszklona nadbudówka zapewnia dobrą widoczność i pozwala na podziwianie widoków również z wnętrza jachtu.

W jachcie zaprojektowano duże przestrzenie wypoczynkowe na górnym i dolnym pokładzie na czas rejsu lub postoju.

Kuchnie rozplanowano maksymalnie wygodnie, maksymalizując dostęp do gałek i przełączników niezbędnych do obsługi sprzętów (kuchenki gazowej, piekarnika, czajnika, lodówki i innych).

Na jachcie znajdują się 4 łazienki w tym dwie z prysznicem.

Istnieje możliwość wydzielenia oddzielnej części sypialnej na wynajem na rufie z pięcioma kojami i prywatną łazienką.

Konstrukcja jachtu umożliwia również wiele innych konfiguracji, w tym dużych podwójnych koi z własnymi łazienkami oraz instalację nowoczesnych i ekologicznych systemów energetycznych i robotyki domowej.

TECHNOLOGIA

Empatia Polska

1

Omega koła sterowego

Specjalny reling wokół koła sterowego, dzięki któremu prowadzący jacht sternik lub osoby przebywające w pobliżu koła sterowego nawet w przechyłach bez trudu utrzymają równowagę.
2

Wzmocnione relingi

Pełny wzmocniony i grubszy reling wokół całego pokładu zapewniający dodatkowe zabezpieczenie.
3

Handrelingi pod pokładem

Liczne handrelingi we wnętrzu jachtu (także w mesie) pozwalające na bezpieczne i komfortowe przemieszczanie się we wnętrzach nawet podczas płynięcia.
4

Kosze przymasztowe

Wygodna podstawa dla załogi obsługującej grota. Solidna konstrukcja kosza, daje wsparcie i umożliwia bezpieczną pracę przy maszcie osobie.
5

Bramownica

Specjalnie zaprojektowana konstrukcja umożliwiająca nie tylko mocowanie takielunku, ale także zwiększenie bezpieczeństwa i możliwość chwytu dla każdego przebywającego na jachcie.

Empatia 60

  • Specjalny system sterowania jachtem wyposażony wszystkie niezbędne elementy umożliwiające prowadzenie jachtu również osobom z ograniczoną sprawnością wzrokową, słuchową oraz motoryczną.
  • Ponadprzeciętna dostępność przestrzeni jachtu żaglowego  – wnętrze oraz pokład kadłuba przystosowane dla 16 osób oraz podłogi pozwalające na łatwą komunikację wewnątrz wokół całego pokładu, praktycznie pozbawione progów umożliwiające pełen dostęp nawet na wózku inwalidzkim.
  • Proste w obsłudze, wręcz intuicyjne wyposażenie jachtu uwzględniające wszystkie potrzeby osób z niepełnosprawnościami.
  • Autorski system zabudowy kuchni integracyjnej na jachcie dla seniorów i osób z niepełnosprawnościami zapewniający możliwość wielowymiarowego dopasowania (ruch pionowy i poziomy segmentów szaf,, ruch pionowy blatów roboczych i elementów szafek ściennych).
  • Obrajlowanie jachtu (urządzenia, wyposażenie, powierzchnia, sprzęt) i sygnalizacje dźwiękowe, dzięki którym wyposażenie jednostki staje się niezwykle uniwersalne i pozwala funkcjonować na niej osobom głuchoniemym, niedowidzącym, a nawet osobom głucho niedowidzących.
  • Wyposażenie jachtu w zintegrowany, modułowy system zapewnienia dostępności otoczenia niepełnosprawnym oraz środki transportu umożliwiające samodzielne i wygodne przemieszczanie się również osobom z niepełnosprawnościami w każdym miejscu na jachcie (m.in. windy, rufowa platforma kąpielowa, dedykowane wózki) .
  • Innowacyjny elektryczny pokładowy wózek ze stabilizacją żyroskopową przystosowany również do jazdy na powierzchniach nieutwardzonych poza pokładem,
  • Optymalny rozmiar jachtu dostosowany do 16 osobowej załogi, (w tym nawet do 6 osób na wózkach inwalidzkich),
  • Zapewnienie możliwości samodzielnej ewakuacji każdej osoby, również z niepełnosprawnościami dzięki pełnemu pokryciu specjalnymi systemami bezpieczeństwa i ratunkowymi oraz niezwykle trwałej i bezpiecznej konstrukcji jachtu opartej na podwójnym dnie, dwóm grodziom poprzecznym (dziobowej i rufowej) i wysokim burtom.